De elfde editie van radiospel Het Geluid is van start gegaan bij Qmusic. Alfred maakte in samenwerking met Qmusic een campagne die laat zien dat heel Nederland in de ban is van het spel. De campagne bestaat onder andere uit een commercial, outdoor en een social activatie. Het is het eerste werk van Alfred voor Qmusic na het winnen van de pitch in juni.
Al speelt de commercial natuurlijk met een gezonde dosis overdrijving, erg ver van de waarheid liggen de beelden niet. Jaarlijks proberen honderdduizenden fanatieke deelnemers Het Geluid te raden. Met een geldbedrag dat per fout antwoord hoger wordt, kan de spanning dan ook flink oplopen. Het hoogst gewonnen bedrag was netto 63.500 euro in 2011 voor het ‘vastklikken van je telefoon in een hoesje’. Het laatste geluid van vorig jaar was het ‘bijvullen van een servettendispenser’ en leverde de winnares netto 46.800 euro op.
Qmusic roept luisteraars op om een scène uit de commercial na te spelen. Met hun eigen ingezonden scène maken ze kans om in de ‘SuperRonde’ in de ochtendshow bij Mattie & Wietze te komen en zo een poging te doen om Het Geluid te raden. Qmusic maakt met alle ingezonden scènes een ‘user generated’ versie van de commercial.
Credits:
Bureau: Alfred
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Luuk van de Put, Jurre van de Ven.
Account: Eddy Salfischberger, Danique Kuiper
Verantwoordelijk bij Qmusic: Robert Bernink, Jorn Agterberg, Eva Holierook
Bureauproducer: Rosa Staal
Productiemaatschappij: New AMS Film Company
Regisseur: Jeroen Houben
Producer: Jelani Isaacs en Laura Hannewijk
Offline editor: Martin Heijgelaar, Timo Vonk
Postproductie: De Grot
Geluidsstudio: Qmusic, Postoffice
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!