ABN, Centralpoint en KPN/EarlyBridge geprezen om hun klantenservice

Nationale Contact Center Awards: 3x goud, 3x zilver, 5x brons

De organisatie van de Nationale Contact Center Awards heeft 3 gouden, 3 zilveren en 5 bronzen prijzen uitgereikt, in 4 categorieën. Dit gebeurde donderdagavond tijdens het CustomerFirst Gala in Utrecht.

‘Overal & Altijd’

ABN Amro won goud in de categorie Customer Strategy. De jury was onder de indruk van de klantcontactstrategie ‘Overal & Altijd’ van de bank en noemde dit ‘een innovatief concept dat direct inspeelt op de behoefte van de klant en nog niet eerder op deze schaal werd toegepast in deze branche.’ De resultaten, een ‘zeer hoge klant- en medewerkertevredenheid, een aanzienlijke conversieverhoging en een significante kostenreductie’ waren volgens de jury doorslaggevend voor goud.

Human touch

Ook goud was er voor Centralpoint.nl, winnaar in de categorie Technology. Voor de webshop ontwikkelde Centralpoint.nl een chatfunctie met een human touch die de omzet sterk deed stijgen.

KPN en EarlyBridge wonnen als samenwerkingsverband de gouden Partnership Award. De jury prees de ‘volledige transparantie’ in de duurzame samenwerking en de overtuigende resultaten.

Belevingswereld van de burger

De gemeente Amsterdam nam een zilveren Customer Strategy Award in ontvangst. Het overheidsbedrijf vertaalde complexe producten en wetgeving zoveel mogelijk naar de belevingswereld van de burger.

Telecom-aanbieder T-Mobile kreeg de zilveren Award voor hun agile/scrum-werkwijze in de categorie Technology.

De jury beloonde waterbedrijf Vitens met een zilveren HRM Award. De organisatie realiseerde een grote omslag in het HR-beleid.

Verhuisoplossing

Philips ontving de bronzen Customer Strategy Award voor de consistente vertaling van feedback van eindklanten, retailers en servicepartijen naar een beter en makkelijker te onderhouden product.

De nieuwe verhuisoplossing van Essent werd beloond met een bronzen Technology Award. De toepassing is nog maar kort in gebruik, maar nu al een veelbelovende verbetering van de klantenbinding.

Simyo

Het CustomerFirst Gala bood ook een podium aan de uitreiking van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland, een initiatief van marktvindersbureau SAMR. De prijs ging naar telecombedrijf Simyo (foto).

Overzicht NCCA Awards 2016:

ABN Amro, Gouden Customer Strategy Awards

Centralpoint.nl, Gouden Technology Awards

KPN en EarlyBridge, Gouden Partnership Award

Gemeente Amsterdam, Zilveren Customer Strategy Awards

T-Mobile, Zilveren Technology Award

Vitens, Zilveren HRM Award

Philips, Bronzen Customer Strategy Awards

Essent, Bronzen Technology Award

Xerox en Ziggo, Bronzen Partnership Award

Cendris, Bronzen HRM Award

Eneco & Arvato & Cendris, Bronzen Partnership Award

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie