De organisatie van de Nationale Contact Center Awards heeft 3 gouden, 3 zilveren en 5 bronzen prijzen uitgereikt, in 4 categorieën. Dit gebeurde donderdagavond tijdens het CustomerFirst Gala in Utrecht.
‘Overal & Altijd’
ABN Amro won goud in de categorie Customer Strategy. De jury was onder de indruk van de klantcontactstrategie ‘Overal & Altijd’ van de bank en noemde dit ‘een innovatief concept dat direct inspeelt op de behoefte van de klant en nog niet eerder op deze schaal werd toegepast in deze branche.’ De resultaten, een ‘zeer hoge klant- en medewerkertevredenheid, een aanzienlijke conversieverhoging en een significante kostenreductie’ waren volgens de jury doorslaggevend voor goud.
Human touch
Ook goud was er voor Centralpoint.nl, winnaar in de categorie Technology. Voor de webshop ontwikkelde Centralpoint.nl een chatfunctie met een human touch die de omzet sterk deed stijgen.
KPN en EarlyBridge wonnen als samenwerkingsverband de gouden Partnership Award. De jury prees de ‘volledige transparantie’ in de duurzame samenwerking en de overtuigende resultaten.
Belevingswereld van de burger
De gemeente Amsterdam nam een zilveren Customer Strategy Award in ontvangst. Het overheidsbedrijf vertaalde complexe producten en wetgeving zoveel mogelijk naar de belevingswereld van de burger.
Telecom-aanbieder T-Mobile kreeg de zilveren Award voor hun agile/scrum-werkwijze in de categorie Technology.
De jury beloonde waterbedrijf Vitens met een zilveren HRM Award. De organisatie realiseerde een grote omslag in het HR-beleid.
Verhuisoplossing
Philips ontving de bronzen Customer Strategy Award voor de consistente vertaling van feedback van eindklanten, retailers en servicepartijen naar een beter en makkelijker te onderhouden product.
De nieuwe verhuisoplossing van Essent werd beloond met een bronzen Technology Award. De toepassing is nog maar kort in gebruik, maar nu al een veelbelovende verbetering van de klantenbinding.
Simyo
Het CustomerFirst Gala bood ook een podium aan de uitreiking van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland, een initiatief van marktvindersbureau SAMR. De prijs ging naar telecombedrijf Simyo (foto).
Overzicht NCCA Awards 2016:
ABN Amro, Gouden Customer Strategy Awards
Centralpoint.nl, Gouden Technology Awards
KPN en EarlyBridge, Gouden Partnership Award
Gemeente Amsterdam, Zilveren Customer Strategy Awards
T-Mobile, Zilveren Technology Award
Vitens, Zilveren HRM Award
Philips, Bronzen Customer Strategy Awards
Essent, Bronzen Technology Award
Xerox en Ziggo, Bronzen Partnership Award
Cendris, Bronzen HRM Award
Eneco & Arvato & Cendris, Bronzen Partnership Award
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!