De bank beriep zich op schending van het auteursrecht en mogelijke imagoschade en had gedreigd met harde juridische stappen. ABN Amro had gehoopt dat de website op haar verzoek in zou gaan, maar vindt de kwestie niet gewichtig genoeg om daarvoor daadwerkelijk naar de rechtbank te stappen.
Het filmpje neemt de perikelen rond de overnamestrijd om ABN Amro op de hak. Zo verandert de bank in de animatie voortdurend van naam, van 'ABN Amro Barclays Fortis LaSalle Bank of Africa' to 'Rijkman Groenink Bank'. ABN Amro was ook verbolgen over de suggestie dat de bank met aandeelhouders zou overleggen over overboekingen van klanten. In het filmpje willen de investeerders weten "waar het voor is" voordat een betalingsopdracht wordt uitgevoerd.
"Winnen zonder rechtszaak is eigenlijk nog veel leuker dan winnen met een rechtszaak", liet cabaretier Arjen Lubach van BuroRenkema.nl in een reactie tegenover NU.nl weten. Door alle aandacht is het aantal bezoekers van de site het afgelopen weekeinde vertwintigvoudigd. (NU.nl)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!