1. CMOs and CIOs Increasingly See Eye to Eye
Op dit moment zegt zo’n 69 procent van de cmo’s dat ze moeten samenwerken met IT als het gaat om strategische prioriteiten, blijkt uit onderzoek van Accenture.
Harvard Business Review vindt dit opmerkelijk omdat normaal gesproken meningen van de bazen in het bedrijfsleven niet zo snel veranderen. Het laat ook zien dat de prioriteiten zelf ook veranderen.
2. Want To See The Future Of Retailing? Check Out Nordstrom
Forbes heeft een artikel over de retail in de VS.
Blogger Walter Loeb keek naar Nordstroms cijfer van het tweede kwartaal en meent dat je in de strategie van deze retailketen de toekomst van de retail ziet. Nordstrom gaat volgens hem goed om met de trend naar online en de groeiende interesse van consumenten in promo stores.
Het is volgens Loeb essentieel te begrijpen dat de consument tijd zoekt om te kunnen shoppen.
3. 10 retail and ecommerce stores integrating offline with online
Econsultancy zette er tien op een rij: hoe retailers online en offline combineren. Zoals Macy's op dit moment iBeacons in de winkels inzet, of de augmented reality-app van Ikea.
4. How to Become the Starbucks of B-to-B Social Media
American Marketing Association publiceerde deze week een artikel over hoe Starbucks een voorbeeld kan zijn voor b2b-bedrijven in het inzetten van sociale media.
Want, zo schrijft Peter Friedman in het stuk, er is een vuistregel waar ook b2b'ers zich aan kunnen houden.
Je kunt 20 procent van de tijd gebruiken om branded content te zenden, maar die andere 80 procent moet je inzetten om mensen gelegenheid te geven in die sociale ruimte online met elkaar te laten communiceren.
Want ook in b2b gaat om relaties.
5. Should Twitter, Facebook and Google Executives be the Arbiters of What We See and Read?
Een opiniestuk van de hand van Glenn Greenwald: moeten sociale media gaan bepalen wat mensen wel en niet te zien krijgen?
Dit naar aanleiding van Twitters beslissing om mensen die het onthoofdingsfilmpje van Foley twitteren, te schorsen.
'The question posed by Twitter’s announcement is not whether you think it’s a good idea for people to see the Foley video.
Instead, the relevant question is whether you want Twitter, Facebook and Google executives exercising vast power over what can be seen and read.'