De nieuwe categorie Digital Business Idea telt 12 inzendingen.
Vorig jaar ontving de organisatie een recordaantal van 545 inzendingen.
Trends
In vergelijking met voorgaande jaren lijkt social media minder belangrijk te worden als marketingcommunicatie-instrument, zo valt de organisatie op. Mobile wint juist terrein door de groei aan mogelijkheden zoals wearables. Ook zijn onder de inzenders opvallend veel nieuwe en kleine partijen.
Een duidelijke trend lijkt ook het vervagen van de traditionele grenzen tussen opdrachtgever, bureau en productiepartij. Opdrachtgevers zijn steeds vaker ook het bureau en soms de producent. En omgekeerd.
Het aantal inzendingen per categorie:
Website - 29
Digital Campaign - 50
Social Media - 41
Mobile - 49
Game - 18
Next TV & Film - 17
Digital Business Idea - 12
Design - 28
Content - 59
Media Planning - 33
Innovation - 38
Young Talent - 56
Het ingezonden werk is hier te vinden.
Vakjury's
De 12 vakjury's bepalen in drie rondes de nominatie en de winnaars. De genomineerden worden op 16 maart bekend gemaakt.
Tijdens de Inspiration Day op 26 maart, bij Marktplaats Zakelijk in Amsterdam, krijgen genomineerden de kans om hun inzending toe te lichten aan de jury.
De juryvoorzitters zijn:
Website: Machteld Rijnten (Macaw)
Digital Campaign: Robin Pas (Red Urban)
Social Media: Sebastiaan van Rijnsoever (KPN)
Mobile: Richard Otto (Mobile Marketing Nederland)
Next TV & Film: Patrick Klink (RTL Nederland)
Digital Business Idea: Martijn van der Zee (Suitsupply)
Design: Daniel Sytsma (Achtung!)
Content: Cor Hospes (Cor Hospes & Content Club Nederland)
Media Planning: Michael Willems (Mindshare)
Innovation: Frank Houben (KLM)
Game: Marcus Vlaar (Ranj Serious Games)
Young Talent: Brian Hirman (Northfork)
De volledige jury staat op spinawards.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!