Neuromarketingbureau Unravel Research voert (net als vorig jaar) neuro-onderzoek uit naar de kerstcommercials. In totaal worden 17 kerstcommercials van dit jaar gemeten bij consumenten die een medical grade EEG-headset op hebben.
Unravel Research kiest voor de EEG (en niet voor een fMRI-scan), omdat deze volgens het bureau de directe hersenactiviteit 256 keer per seconde meet. ‘Met deze methode kun je daarom exact zien welke scène de neuronen laten vuren, en welke niet.'
Live webinar
Op 22 december publiceert Adformatie de (volgens het brein) best scorende kerstcommercials van de supermarkten. Op dezelfde dag om 12 uur ’s middags maken bureau-oprichters Tim Zuidgeest en Tom van Bommel in een live webinar bekend welke commercials het het best deden dit jaar. Tijdens de webinar worden ook de beste scènes toegelicht, inclusief breindata.
Inschrijven voor deze kerstspecial? Of naderhand de opname ontvangen? Klik op deze link.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!