Als agencywerknemer, hoe voel je je elke vrijdag als je het kantoor verlaat en je beseft dat je 36% niet-declarabel bent geweest? Dit is hoe veel medewerkers zich voelen: met een gevoel van ontoereikendheid over hun non-billable tijd, die ze als waardeloos beschouwen.
Om met deze druk om te gaan, worden veel medewerkers bedreven in wat ik noem "time-cheating." In plaats van hun uren eerlijk te rapporteren, doen ze entries om problemen te vermijden, vaak ten koste van eerlijkheid. Ze leren snel hoe ze het systeem kunnen navigeren en hoeveel uren ze veilig kunnen rapporteren zonder vragen te wekken. Anderen vullen hun uren weken te laat in, op basis van vage herinneringen. Dit creëert een cyclus van wantrouwen en maakt het invullen van urenregistraties zinloos.
Als agencyleider heb je nauwkeurige urenregistraties nodig om te begrijpen wat goed is voor je bedrijf. Het is cruciaal om de waarde van non-billable uren te benadrukken en een cultuur van transparantie te bevorderen.
De waarde van non-billable uren
Als agency manager wil je niet dat je team zich zo voelt. Dit negatieve gevoel overwinnen is een grote winst voor de relatie tussen jouw agency en je medewerkers. Jij kunt veranderen hoe je team denkt over en rapporteert over hun tijd. Het is essentieel om te laten zien dat non-billable uren net zo waardevol zijn en hoe nauwkeurige urenregistraties de groei van het bedrijf kunnen beïnvloeden.
Help je medewerkers begrijpen hoe de agency functioneert. Wanneer teamleden het grotere plaatje zien, worden ze meer betrokken bij het succes. Organiseer trainingen over het belang van zowel billable als non-billable uren. Leer ze hoe een agency werkt en benadruk dat nauwkeurige rapportage cruciaal is voor zowel hun eigen succes als dat van de agency.
Praat openhartig over de waarde van accurate urenregistratie. Moedig je team aan om hun gedachten en zorgen te delen. Dit kan de druk verminderen die ze voelen bij het rapporteren van hun tijd.
De impact van non-billable tijd
Deel inzichten uit je urenanalyse om te laten zien hoe non-billable uren bijdragen aan de groei en het succes van de agency. Wanneer medewerkers de positieve resultaten van hun non-billable werk zien—zoals training, innovatie en interne projecten—zullen ze eerder geneigd zijn om deze uren eerlijk te rapporteren. Definieer deze interne projecten samen als team en geef ze hun eigen projectcodes.
Door misverstanden over non-billable uren aan te pakken, kun je de manier waarop je team uren rapporteert transformeren. Wanneer medewerkers de waarde van hun bijdragen begrijpen, zowel billable als non-billable, voelen ze zich empowered om meer waarde te creëren.
Eerlijke uren zijn waardevolle uren
Het is tijd om de negatieve associaties rond non-billable uren te doorbreken. Door je team te helpen de waarde van hun tijd te zien en een open, ondersteunende cultuur te creëren, waarin iedereen een beetje als ondernemer denkt, krijg je eerlijkere rapportages en een sterkere, meer betrokken organisatie die klaar is voor de toekomst.
Meer inzicht, gratis
Hou je van directe taal, wil je nog meer inzichten voor het sturen van je agency? Bestel alvast (gratis) het 2de magazine van Agency Life, lees hoe anderen het aanpakken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!