Blokker presenteerde vandaag de jaarcijfers waaruit blijkt dat de operationele winst in 2014 is gedaald naar 65,3 miljoen euro (een daling van 53 procent).
De netto-omzet daalde naar 2,1 miljard euro (1,1 procent minder dan in 2013).
Sector huishoud gaat niet goed
Het concern (onder andere Xenos, Leen Bakker, Big Bazar, Intertoys en Blokker) geeft aan dat de daling van het bedrijfsresultaat vooral wordt veroorzaakt door tegenvallende omzetontwikkelingen binnen de sector huishoud. De omzet binnen de woondivisie daalde met een 0,5 procent.
De begin dit jaar aangekondigde reorganisatie en nieuwe winkelformule, die tot een structurele kostenverlaging en omzetverhoging moeten leiden, moeten sneller worden doorgevoerd, bekende ceo Roland Palmer.
Blokker hoopt dat het in 2017 het beter zal gaan en er meer winst zal worden gemaakt.
Online gaat wel goed
De omzet in de vernieuwde winkels gaan goed en dat geldt ook voor online, gaf het concern aan.
De online omzet nam met bijna 25 procent toe naar 98 miljoen euro.
Bureau RapidCampaign schreef in zijn benchmarkrapport van begin april dat de online promotiestrategie van Blokker het goed doet.
De omzet van Big Bazar groeide in 2014 met 16 procent. Dat komt vooral door de grotere Big Bazar-winkels, niet door de kleinere vestigingen, die het niet goed doen.
De omzet van Intertoys en Bart Smit groeide met 1,7 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!