Met de wereldwijde review zoekt de gigant naar één holding company die alles kan doen. Dat meldt Adage. Bij Microsoft wil men geen commentaar geven. De stap komt zes maanden nadat Mark Penn en Tami Reller de leiding kregen over de nieuwe gecentraliseerde marketinggroep. Ondertussen wordt er gezocht naar een opvolger van ceo Steve Ballmer.
Volgens ingewijden kijkt Microsoft vooral naar kostenreductie en efficiency.
De meest waarschijnlijke spelers in het proces zijn WPP en Publicis Groupe, die beiden al het grootste deel van de Microsoft accounts in handen hebben. Omnicom heeft al concurrent Apple en zal mogelijk niet meedoen, maar mocht het account bij Publicis terecht komen dan is er bij de fusie tussen Publicis en Omnicom alsnog sprake van conflicterende accounts.
Publicis' Razorfish heeft een groot deel van het digitale account onder zijn hoede. Voor media zijn UM (Interpublic) en Starcom MediaVest Group (Publicis) nu grote spelers. WPP's Wunderman en Y&R hebben ook een deel van de Microsoft-business in handen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!