Niet minder dan 21 producten die in België worden verkocht, in sterk uiteenlopende categorieën zoals dranken, lichaamshygiëne en interieur, vielen in de prijzen. De 21 gekozen producten zullen het vertrouwde rode logo op hun verpakking mogen zetten, een teken van vernieuwing en innovatie dat herkenbaar is voor de consument.
Elk jaar wordt het "Gekozen Product van het Jaar" in meer dan 30 landen wereldwijd georganiseerd. Het onderzoek wordt per land uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau op basis van de criteria als innovatie, aantrekkelijkheid, koopintentie, gebruiksvriendelijkheid. In België gaven 5.000 consumenten hun mening over de producten in de productverkiezing.
Het Gekozen Product van het Jaar-logo blijkt herkenbaar voor de consument: één op de twee consumenten in België kent het logo, 76 % is geïnteresseerd in de aankoop van een product dat het logo draagt.
De bekendmaking van de resultaten van het door Nielsen uitgevoerde onderzoek in Nederland, is op 15 maart aanstaande. Dan zal ook blijken of er internationaal verschillen zijn tussen de consumentenappreciatie van de innovatieve producten. In Nederland is Adfo Groep mediapartner van dit event.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!