Op de tweede plaats staan grote sportevenementen als de KNVB Bekerfinale, Champions League en de WK Dartfinale. Met 2,4 miljoen tweets waren tv-kijkers in de decembermaand het meest actief.
In het hele tv-seizoen zijn 17,4 miljoen tv-gerelateerde tweets verstuurd.
Mannen twitteren met 52 procent van de tweets net wat vaker dan vrouwen.
Van de 8,1 miljoen Nederlanders in de leeftijdscategorie 13 tot 49 jaar, twitteren 2,9 miljoen.
De finale van het Eurovisie Songfestival op 18 mei was in mei de nummer 1 met 151.991 tweets.
Op plaats twee staat de finale van The Voice of Holland met 107.841 tweets en op de derde plek Serious Request met 87.796 tweets.
13 procent van alle tv-tweets gaan over de soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden, dat is het tv-programma waar het meest over getwitterd wordt.
Met 62 tweets per seconde was de KNVB Bekerfinale PSV-AZ de uitzending met het hoogste aantal tweets in één minuut.
Social TV Ratings is een samenwerking van SPOT en Remotely.tv. Ze kijken naar het gebruik van Twitter tijdens tv-programma’s. Live tv-Twitter statistieken zijn ook te volgen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!