Het Duitse automerk ging samen met Achtung! mcgarrybowen en producent Czar op zoek naar de mooiste verhalen waarbij een Volkswagen een bijzondere rol had in het leven van twee mensen.
Fans
Volkswagen heeft namelijk al een hoop fans. Op sociale media delen mensen verhalen over bijzondere roadtrips en belevenissen met hun favoriete auto. Het bureau koos een paar van deze verhalen en maakte er een videoserie over.
In een drie minuten durende mini-documentaire zie je twee markante mannen met zowel een onvoorwaardelijke liefde voor de Volkswagen Transporter, als voor elkaar. De vriendschap is ontstaan en letterlijk gebouwd rondom deze auto.
Korte versie op tv
Media-exploitant BrandDeli zendt versies van één minuut uit op tv. De volledige filmpjes zijn te zien is te zien via YouTube en Facebook.
Met de video’s wil Volkswagen mensen uitdagen om nog meer persoonlijke verhalen te delen. Op Facebook staan al wat reacties van fans. Ze vertellen waarom ze zo'n fan zijn van oude Volkswagenbusjes of delen foto's van hun eigen exemplaar.
Credits:
Verantwoordelijk bij Volkswagen: Leony Hogenes & Jasper van der Bijl
Bureau: ACHTUNG! mcgarrybowen
Creatie: Florian Hollander & Vincent Versluis
Creatieve directie: Mervyn ten Dam
Account: Sven Venig
Producer: Kim Buijs, Nikki Haighton
Productie: CZAR
Edit: De Kapsalon
Geluid: Taco Drijfhout, Jorrit Kleijne
Mediabureau: MediaCom Beyond Advertising
Media-exploitant: BrandDeli
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!