Dit heeft de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) vrijdag bekendgemaakt.
De zenders waar het om gaat bereiken allemaal meer dan 25 procent minderjarigen en worden daardoor aangemerkt als jongerenzenders. De Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) verbiedt reclame te tonen aan televisie- en radiokanalen die zoveel jongeren trekken.
Bij de tv-zenders gaat het om Disney Channel, Disney XD en TeenNick en bij de radio worden SLAM!FM, Wild FM Hitradio en Megastad Rotterdam gezien als jongerenzender.
'We kiezen er al tientallen jaren voor om onze marketing niet te richten op 18-minners,' zegt Peter de Wolf, directeur van STIVA. 'Bij verantwoorde alcoholconsumptie hoort ook verantwoorde marketing. Ons jaarlijkse onderzoek naar jongerenzenders past daar prima bij en biedt duidelijkheid aan zowel adverteerder als zender.'
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!