Vattenfall met Nuon van N=5 naar DDB

Vattenfall, de vijfde grootste energieleverancier van Europa met als belangrijkste markten Zweden, Duitsland en Nederland, gaat per 1 april een tweejarige relatie aan met reclamebureau DDB en mediabureau IUM (in Nederland Universal Media). Hiermee raakt N=5 op termijn Nuon kwijt, dat in 2015 een volle dochter zal zijn van Vattenfall.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sinds juni 2009 heeft Vattenfall 49 procent van de aandelen in Nuon en vanaf 2015 zal Nuon een volledige dochter zijn. Over de einddatum van het contract tussen Nuon en N=5 wordt nog gesproken, zo zegt een woordvoerder van Nuon. De nu twee weken lopende ‘Ed en Eduard’-besparingscampagne van de hand van N=5 gaat intussen gewoon door.

DDB Amsterdam speelde een belangrijke rol in de pitch om het reclameaccount, waaraan naar verluidt op internationaal niveau ook werd meegedaan door Lowe, Saatchi&Saatchi, Euro RSCG en McCann.
De Vattenfall Group – van origine Zweeds – beoogt een nauwe samenwerking tussen de acht markten waarin ze opereert, met als doel een sterk Europees energiemerk te worden.
Dit Europese perspectief is de reden waarom de groep koos voor eenduidige samenwerking met DDB en IUM (in Nederland Universal Media).
Behalve in Zweden, Duitsland en Nederland opereert Vattenfall ook in het Verenigd Koninkrijk, Polen, België, Denemarken en Finland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie