In het kader van de samenwerking zijn vijf verspakketten samengesteld die onder de vlag van Conimex, Knorr en Unox te vinden zijn in het AGF-schap. De introductie vond afgelopen weekeinde plaats bij de supermarkten van DEEN (Superunie), Ook in andere supermarkten moeten de verspakketten komen te liggen.
Unilever werkt hierbij samen met Koninklijke telersvereniging ZON. Met de introductie van de verspakketten willen beide partijen het naar eigen zeggen eenvoudiger maken om verse groente op tafel te zetten. Ze verwijzen daarbij naar cijfers van het Voedingscentrum, waaruit blijkt dat Nederlanders gemiddeld slechts de helft van de groenten eten die ze nodig hebben. Bij kinderen is de situatie nog dramatischer.
Met de seizoenen mee
Ieder pakket levert 200 gram groente per persoon, waar 250 gram groente de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is. De samenstelling van de verspakketten zal bovendien met de seizoenen variëren. 'Niet iedereen vindt het makkelijk om met de seizoenen mee te koken,' zegt Sarah Richardson, marketingmanager bij Unilever Benelux.
'Wij hebben met de merken Unox, Knorr en Conimex veel ervaring met de Nederlandse consument, we kennen hun smaakvoorkeuren en de recepturen. Deze kennis hebben we ingezet om samen met ZON verspakketten te ontwikkelen die altijd lukken, heerlijk smaken en het makkelijk maken om een groot deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten te halen.'
Telers een gezicht geven
Koninklijke telersvereniging ZON bundelt de krachten van ruim tweehonderd telers die zich presenteren op het digitale platform
vaneigenbodem.nl. ZON-directeur Michiel van Ginkel: 'Het lijkt soms of we vergeten zijn dat elk jaargetijde zijn eigen unieke aanbod heeft. Dat willen we weer onder de aandacht brengen. Met lekkere, gezonde producten die lokaal worden geoogst door telers die wij een gezicht geven.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!