Aanstaande zaterdag gaat op SxSW (Austin, Texas) een film over artificiële intelligentie in première: Ex Machina (zie trailer onderaan).
Have you ever been in love?
Om aandacht te genereren voor de première werd ‘Ava’ ingezet, een leuke jongedame – zogenaamd 25 jaar oud – ingezet. Zij lokte middels ‘haar’ Tinder-profiel heel wat bezoekers aan het festival naar de reclamecampagne voor de film.
Door regelmatig foto’s van Tinder-gebruikers naar rechts te swipen (‘like’) kon de robot achter het fictieve meisje een korte conversatie met ze beginnen. Na een aantal vragen, die licht bevreemdend aandoen, zegt Ava dat de gebruikers haar 'test' hebben doorstaan.
Sex
Haar voorstel is vervolgens om het contact elders voort te zetten om door te verwijzen naar haar Instagram account @meetava. Een maal op haar website realiseren de gelukszoekers zich dat ze met ogen open in de commerciële val zijn getrapt. De vrouw die zich uitgeeft voor Ava blijkt actrice en hoofdrolspeelster in de film, de Zweedse Alicia Vikander, te zijn. Sex sells in een nieuw jasje?
Bron: demorgen.be
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!