Van der Wiel maakt de vergelijking met een traditioneel medium: televisie. 'Elk platform moet je benaderen als een aparte zender met zijn eigen doelgroep en eigen content. Je gaat toch ook geen natuurdocumentaire uitzenden op RTL5? Snapchat is een heel andere manier van interactie dan Instagram of Facebook. Dat biedt dus ook andere kansen voor merken.'
'De meeste bedrijven komen naar ons toe met de boodschap: 'we willen iets met Snapchat'. 'Iets' in de breedste zin van het woord. Daardoor krijgen wij enorm veel vrijheid bij campagnes. De meest gestelde vraag als we campagnes draaien is: kunnen jullie deze TVC van 30 seconden opknippen naar mobiel? Daar loopt het dus al fout. Dan moeten wij uitleggen: oké, ten eerste is een TVC op de verkeerde manier geschoten voor mobiel, en ten tweede maken die tien seconden helemaal niet uit. Het gaat om die eerste seconde.'
"Campagnes meten was eerst wel een probleem. Snapchat bevindt zich natuurlijk volledig in de mobiele omgeving en je statistieken verdwijnen na 24 uur. Met GoSpooky hebben we een dashboard ontwikkeld waarmee we alles kunnen doormeten, uploaden, inplannen, etc. Inmiddels breidt Snapchat zo goed als wekelijks hun advertising uit, dus we krijgen steeds beter inzicht in wat mensen bekijken of juist doorklikken. Sinds vorige maand is er zelfs een pixel beschikbaar, zodat we nu ook kunnen zien of mensen een aankoop doen.'
Daar focussen bedrijven nog te vaak op, vindt hij. 'Klanten zijn binnen het digitale landschap toch nog steeds gericht op de vraag: 'Wat stop ik erin en wat komt er dan weer direct uit?' Daarom konden in het begin maar weinigen de waarde zien van Snapchat, omdat mensen heel erg transactioneel denken. Ze willen de ROI weten van elke actie en elke content-uiting.'
The Brief is een tweewekelijkse podcast over content, marketing en media. The Brief wordt gemaakt door WPK/The Agency, het contentmarketingbureau van Wayne Parker Kent. Adformatie is mediapartner.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!