Het gaat om een joint venture met Zhejiang Tangde. Als onderdeel van de deal heeft Zhejiang Tangde ook de licentierechten gekocht voor de productie en uitzending van het vijfde tot en met het achtste seizoen van ‘The Voice of China’. Het Chinese bedrijf betaalt 60 miljoen dollar voor ‘The Voice’ en steekt daarnaast nog 50 miljoen in de joint venture die de Talpa formats gaat ontwikkelen voor de lokale markt.
Met deze deal wordt de basis gelegd voor de verdere introductie van Talpa’s televisieformats in Groot-China. De eerste productie die in het kader van de nieuwe overeenkomst in China zal worden uitgezonden, is Talpa’s nieuwste celebrity dansshow ‘Dance Dance Dance’ waarin de allerlaatste technieken, zoals videomapping en augmented reality, worden gebruikt.
John De Mol: 'Ik ben ervan overtuigd dat we een geweldige zakenpartner hebben gevonden met wie we onze activiteiten in Groot-China en daarbuiten kunnen uitbreiden. De afgelopen jaren heeft het Chinese televisielandschap een metamorfose ondergaan en China beschikt nu over de capaciteit om grote shows te produceren.'
Pim Schmitz, ceo van Talpa Holding, zegt dat Talpa 'zij aan zij' met Zhejiang Tangde gaat werken aan het portfolio.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!