De levensmiddelenfabrikant werkt sinds 2010 samen met het IOC, waarvan de eerste resultaten zichtbaar waren tijden de Olympische Spelen in Londen vorig jaar.
Ze lanceerden toen het Thank You Mom-platform waarin moeders en de atleten centraal staan.
Vanwege het succes van die campagne komt er nu ook een versie voor de Nederlandse markt.
Mamifosto
Moeders zijn de grote doelgroep van Procter & Gamble en met de ‘Bedankt, Mam.’ - campagne wil P&G die doelgroep, ‘de spil van het gezin’ bereiken en ze in contact brengen met de verschillende producten van P&G.
Joost Verburg, Benelux corporate campaigns & instore leader bij Procter & Gamble vertelde dat het bedrijf een heus ‘Mamifosto’ in het leven heeft geroepen: ‘Trotse sponsor van moeders.’
Joost Verburg
P&G heeft een tienjarige samenwerking op wereldwijd niveau met het IOC. Het steunt als TOP (The Olympic Partners) sponsor de Olympische Spelen tot in 2020. Volgens P&G brengt de samenwerking de missie van het Olympische gedachtegoed (het verbeteren van het leven door middel van sport) en de missie van P&G (mensen raken en hun leven verbeteren) samen.
Joost Verburg over het waarom van deze campagne: ‘We zijn bezig met het meer communiceren van de naam Procter & Gamble. We willen de merken in het portfolio meer bundelen, omdat we denken dat de merknamen en Procter & Gamble daar allen profijt van kunnen hebben.
‘Het Bedankt, Mam-platform is een ideaal communicatieplatform dat goed aansluit bij de corporate doelstelling.’
De ‘Bedankt, Mam.’ - campagne is dan ook verbonden aan het P&G-merk. Daarnaast komen vijf P&G-merken extra in de schijnwerpers: Ariel, Pampers, Gillette, Head & Shoulders en Dreft.
De nieuwe, internationale commercial, is geëind op die van Londen, alleen draait het nu om de wintersporten.
Sven Kramer
Schaatser Sven Kramer en zijn moeder staan centraal in Nederlandse campagne, waarin de moeders van atleten aan het woord worden gelaten: het grootbrengen van een (toekomstig) atleet.
Sven Kramer zelf over zijn inzet bij deze campagne: ‘Ik krijg regelmatig commerciële verzoeken, maar ik vond deze bijzonder, omdat het samen met mijn moeder is. Stukje van de medailles die ik heb gewonnen, zijn ook van haar vanwege haar inzet al die jaren.’
Marketing
‘Bedankt Man’ is een middel voor het marketingplatform om de kerncategorieën van de levensmiddelenfabrikant (beauty care, absorberende papieren producten, scheren en zorgproducten en was- en reinigingsproducten) te laten groeien en is vooral gericht op consumenten die de producten nog niet gebruiken of incidenteel gebruiken. Ook biedt het de mogelijkheid om consumenten bekend te maken met het merk P&G.
Sven Kramer en Elli Kramer
Jeugdsport
In het verlengde van ‘het grootbrengen van een (toekomstig) atleet’ en als onderdeel van de wereldwijde samenwerking tussen P&G en IOC, zal P&G zich ook inzetten voor de ontwikkeling van jeugdsport.
Moeders zijn volgens Procter & Gamble ook belangrijk om de jeugd te stimuleren te bewegen en te sporten. In Nederland gaat P&G op het gebied van jeugdsport daarom samenwerken met een nieuw initiatief van ex-judoko en sportmarketeer Ruben Houkes, genaamd Tym.nl. Dit is een platform voor ouders en jeugd over sport en bewegen door kinderen. Houkes tijdens de presentatie: ‘Bij mijn weten is er geen platform waar alle kennis en informatie over jeugd en bewegen voor de ouders centraal te vinden is.
Ruben Houkes
De ‘Bedankt Mam’.-campagne zal gedurende zes maanden worden geactiveerd via tv, online, direct marketing, pr en in de retail.
[Update] Inmiddels is er een eerste merken-spin off: De Kramers treden samen op in een commercial van Ariel. De 2 blijken echter geen geboren acteurs...
Hier is meer informatie en beeld te vinden. Zodra de film op Youtube staat, zal ik hem hier ook plaatsen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!