Stichting DMS is bekend van het crossmediale mediabereiksonderzoek onder zakelijke beslissers in Nederland. Voor de uitvoering van het crossmediale bereiksonderzoek en de opzet en het beheer van het Decision Makers Panel is gekozen voor onderzoeksbureau DVJ Insights.
'De vraag naar insights over de b-to-b doelgroep neemt steeds meer toe', zegt directeur Swantje Brennecke. 'Maar zakelijke beslissers zijn druk en vaak lastig te vinden en te benaderen. Het Decision Makers Panel biedt een oplossing om snel meer te weten komen over hoe beslissers aankijken tegen bijvoorbeeld de aanschaf van een nieuwe ICT-oplossing, het wisselen van bank, de besteding van marketingbudget, de inkoop van kantoormeubilair, de inhuur van consultants, het wagenpark of over de werving van nieuw talent. Via het Decision Makers Panel kunnen we ook inzicht krijgen in de potentiële effectiviteit van communicatie-inspanningen en co-creatie trajecten starten.'
Het eerste onderzoek is al afgerond, de verwachting is dat het Decision Makers Panel eind 2015 op volle kracht zal zijn.
Dutch Network Group, Elsevier Media, FD MediaGroep, MT MediaGroep en Telegraaf Media Groep zijn participant in Stichting Decision Makers Survey (Stichting DMS) en zetten zich gezamenlijk in om het beste panel van zakelijke beslissers in Nederland op te bouwen. Dit panel wordt ingezet voor onderzoek van de participerende mediabedrijven, hun adverteerders en mediabureaus.
Het mediabereiksonderzoek onder zakelijke beslissers blijft met de aanstelling van DVJ Insights grotendeels gelijk. Een belangrijke verandering is dat er frequenter resultaten over het mediabereik onder zakelijke beslissers met de markt gedeeld kunnen worden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!