SMS Alerts inzetten voor Advertising doeleinden

Voorbeelden:

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onlangs is heeft een Amerikaans onderzoeksbureau research gedaan naar de acceptatie van gratis (reclame) SMS-berichten bij consumenten. Uit dit onderzoek van februari 2010 bleek ondermeer, dat de acceptatie voor SMS-advertising de laatste 2 jaar is gegroeid. Belangrijk is wel dat consumenten er iets voor terugkrijgen (bijv. gratis SMS of belminuten) en/of dat het relevante berichten zijn (bijv. relevante mobiele kortingscoupons).

Het laatstgenoemde is overigens niet nieuw en is reeds eerder naar voren gekomen uit Nederlands onderzoek (zie: Naast deze extra bevestiging, wordt in dit recente Amerikaanse onderzoek ook de acceptatie van 'SMS Alerts' genoemd.

De acceptatiegraad bij consumenten voor gratis SMS Reminders (bijv Tandartsafspraak), Veiligheids Alerts (bv AMBER Alert bij vermissing van kind) en SMS Alerts bij vliegtuigvertragingen is zelf bijna 50 % (zie grafiek).

Het wordt al even in het Amerikaanse onderzoek aangehaald: Marketing managers kunnen deze SMS Reminders goed combineren met effectieve advertising boodschappen.

-Een SMS Alert waarbij een treinvertraging wordt doorgegeven kan aangevuld worden met een kortingsactie voor koffie in de stationsrestauratie.

- Een Weerbericht Alert waar bij goed weer een dichtbijzijnde restaurant met terras wordt genoemd.

- Een SMS Reminder voor APK Keuring met de aanbieding voor een proefrit in een nieuw model.

De mogelijkheden zijn talrijk!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie