Schipholbezoekers pokeren voor KitKat

Bezoekers van Schiphol konden afgelopen woensdag meteen doorlopen naar de pokertafel. CBS Outdoor had deze buiten neergezet om de nieuwe billboardcampagne van KitKat luister bij te zetten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook de kleurrijke hoofdrolspelers schoven aan om hun pokerkwaliteiten te laten zien. De campagne, ontwikkeld door de jonge creatieven Alex Danklof en Ron Engelbert, is gebaseerd op het winnende concept van de Creative Contest 2008. De billboards zijn de komende twee weken in heel Nederland te zien.

CBS Outdoor organiseert de jaarlijkse Creative Contest sinds 2006, dit jaar voor het eerst in samenwerking met de ADCN. Doel is jonge creatieven kennis te laten maken met de mogelijkheden van buitenreclame. Dit jaar had de Creative Contest de vorm van een workshop. Twintig teams gingen aan de slag met een opdracht van Nestlé: creëer een opvallende en effectieve buitenreclame voor KitKat.

Met het pokerconcept wonnen Danklof (29) en Engelbert (25) de competitie. In een persbericht van CBS Outdoor leggen ze uit: 'KitKat staat voor jong en origineel, met een knipoog. Daarom hebben we voor ons ontwerp een onder jongeren erg populair onderwerp gekozen: pokeren. De reclame-uiting zoomt in op het extravagante gedrag dat sommige spelers aan de pokertafel laten zien. De have a break-pay-off maakt in één oogopslag duidelijk hoe overdreven die situatie eigenlijk is.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie