Sanoma/SBS opent Boutique voor glossy's en Net5

Het mediabedrijf gaat zich met glossy titels richten op de dynamische vrouw

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Boutique is een nieuwe positionering van Grazia, Beau Monde, Nouveau en Marie Claire, gekoppeld aan SBS6 Shownieuws en Net5.

De Boutique werd afgelopen week tijdens de Amsterdam Fashion Week gepresenteerd aan adverteerders en bureaus. Dolly van den Akker, voorheen Publisher Glossy&;s, nu Brand Director Glossies & Entertainment zegt dat De Boutique unit zich gaat richten op het bereiken van de vrouw ‘met een dynamische lifestyle’.

Van den Akker: ‘Met De Boutique stoppen we met het demografische hokjesdenken en gaan we ons richten op datgene wat vrouwen delen: fashion, beauty en entertainment. Dat doen we door in te zoomen op haar levensstijl, gebaseerd op gedrag, interesses en mentaliteit van vrouwen, in plaats van demografie. Zo wordt de “Dynamic Woman” zichtbaar. Zij maakt bewust keuzes, weet wat ze wil, zij kan koopkrachtig zijn of toegewijd spaarder.’

Sanoma wil deze vrouw bereiken vanuit de glossy merken Grazia, Beau Monde, Nouveau en Marie Claire en gericht met Shownieuws en Net5. Om deze synergie op te halen zijn de glossy merken begin van dit jaar gehuisvest in Amsterdam. Op deze manier moet er een ‘one stop shop’ ontstaan.


Dolly van den Akker

Digitale merkontwikkeling
Van den Akker: ‘Sanoma/ SBS heeft afgelopen zomer een nieuwe strategie uitgerold waarbij de domeinen waar wij een sterke crossmediale aanwezigheid hebben en een marktdominante positie innemen het startpunt vormt. Maar we maken wel een duidelijk onderscheid in general interest en special interest. De vier glossy’s zijn specialinterestmerken en hier brengen wij nu volledig focus op aan, door met een eigen toegewijd salesteam te werken en ons in Amsterdam te vestigen.’

Volgens Van den Akker kennen de redacties en salesmensen de volledige “customer journey” van de dynamische vrouw. ‘Dat doen we vanaf de aankoop van haar eerste lippenstift tot haar laatste dagelijkse entertainment nieuwscheck bij SBS Shownieuws.’

De Brand Director zegt dat de aandacht volledig ligt op de crossmediale merkontwikkeling. ‘Dit impliceert ook een duidelijke focus op digitale merkontwikkeling. Grazia bijvoorbeeld laat digitaal een enorme ontwikkeling zien: in de afgelopen 4 weken is Grazia.nl gegroeid van 650.000 naar ruim 1,2 miljoen unieke bezoekers per maand. Naast een digitale transformatie gaan wij ook consumentenevenementen in de markt zetten, per merk én geclusterd. Een voorbeeld is het Marie Claire carrière event in het najaar. En we gaan dit jaar samen met de vier merken een beauty- en fashionfestival organiseren waar wij minimaal 4.000 vrouwen verwachten.’  

Leco Styles
De doorvertaling naar SBS6 en Net5 uit zich onder meer in Leco Styles, een programma rond stylist Leco van Zadelhoff waarbij Beau Monde, Net 5 en Shownieuws crossmediaal worden ingezet. ‘In de Leco Styles zie je Leco steeds wisselende haarlooks maken. Deze 60 seonden durende video’s worden op Net5 uitgezonden, twee keer per avond. In Beau Monde wordt in blad de look weergegeven en de video’s worden ook op BeauMonde.nl geplaatst. Shownieuws brengt deze video’s ook onder de aandacht, waarbij meer de making off centraal staat.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie