Sanoma wil ook rompredactie Viva

Als het aan de directie van Sanoma ligt, gaat Viva vanaf april verder met een rompredactie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een en intranetbericht van de directie dat bekend is bij Villamedia. Om de redactie van Viva - binnen Sanoma bestempeld als focusmerk - om te vormen tot rompredactie, is bij de ondernemingsraad een deeladviesaanvraag ingediend. Dat zou ten koste gaan van 7,92 fte De redactie bestaat nu nog uit 17,25 fte.

Sanoma meldt op het intranet: “Als grootste digitale vrouwentitel van Sanoma ligt de focus van het merk de komende tijd primair op de groei van digitaal. […] Op de redactie is bekendgemaakt dat de “functies van Art Director, Chef Lifestyle, Productieassistente, medewerker Plank & Indeler, Beeldbewerker en Eindredacteur (met uitzondering van Eindredacteur Specials) komen te vervallen. Deze werkzaamheden worden in de toekomst op freelance basis ingevuld, of taken worden elders belegd. Daarnaast is de functie van Redacteur ingrijpend gewijzigd in de functie van Redacteur/Producer ”crossmediaal”. Tot slot komt de huidige functie van Vormgever te vervallen. Hier komt de nieuwe functie van Senior Vormgever voor in de plaats.”

Op medewerkers die boventallig worden is het Sociaal Plan van toepassing.

Eerder werd bekend dat ook Libelle en Margriet gaan werken met een rompredactie. Bij bladen die in Sanoma in de verkoop heeft staan, worden ook reorganisaties doorgevoerd.

Bron: Villamedia

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie