De campagne begint komende zondag en is te zien op alle vier de tv-zenders van RTL Nederland. De commercial, ontwikkeld door RTL Concepts, is ongeveer een half jaar lang op televisie te zien. Elke week staan drie folderaanbiedingen centraal van verschillende retailers.
Door de zichtbaarheid op televisie moet de naamsbekendheid en het bereik van Reclamefolder.nl worden vergroot, zegt directeur Robin Streng.
Het is de eerste keer dat Reclamefolder.nl een landelijke tv-campagne heeft. Voorheen werden voornamelijk online media ingezet. 'Dit is erg succesvol gebleken gezien de inmiddels 1,8 miljoen app downloads', zegt Streng. 'Maar er is nog steeds een grote doelgroep folderlezers die nog niet weet dat ze gemakkelijk reclamefolders online via een app kunnen bekijken. Daarom willen we heel Nederland kennis laten maken met de Reclamefolder app.'
Vooral consumenten tussen de 20 en 49 jaar gebruiken folderapps. 53 Procent van de lezers van digitale folders is vrouw. Uit onderzoek is gebleken dat lezers van de digitale folder iets hoger zijn opgeleid dan de lezers van papieren folders, blijkt uit de NOM Folder Monitor.
RTL Nederland is sinds maart - via Ventures - aandeelhouder in Reclamefolder.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!