Karwei opent 27 oktober een pop-up-store in de Amsterdamse Kalverstraat. Met die winkel wil de bouwmarktketen de nieuwe positionering op gebied van klussen en inrichten laten zien.
De pop-up store is als het ware een ‘boutique hotel’. Dit omdat ‘boutique hotel’ een van de vier nieuwe woontrends die Karwei laat zien (de andere zijn ‘casual comfort’, ‘basic industrial’ en ‘sweet natural’. Er zullen meubels en accessoires te koop zijn, en er is een sapbar waar ook koffie wordt geschonken.
Lastig
Karwei-formuledirecteur Machiel van der Sluis van Karwei vertelde aan RetailWatching dat de pop-up store een zes weken durend experiment is om de reacties van consumenten op Karwei in de binnenstad te peilen.
Hij meent dat door e-commerce het steeds lastiger wordt om alle vierkante winkelmeters in de bouwmarkten relevant te vullen. ‘Soms is het veel van hetzelfde, terwijl je een groot deel online kunt ontsluiten. We zijn dus wel aan het voelen of een stadsconcept voor ons zou kunnen werken.’
Vorige week opende in Uden de keten de eerste winkel in het nieuwe format.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!