Pepsi en Coca-Cola verliezen millennials

De Pepsi-drinker is ouder dan de Coke-drinker.

Bij zowel Pepsi als Coca-Cola zijn jongeren ondervertegenwoordigd onder de consumenten, dit blijkt uit data van onderzoeksbureau

De groep 35-44-jarigen is het grootst bij Coca-Cola (de gemiddelde leeftijd is 47), bij Pepsi is dat 65+ (de gemiddelde Pepsi-drinker is 52). Bij beide merken zijn de 18-24-jarigen ondervertegenwoordigd.

Bezig met hun gezondheid

Connexity geeft aan dat jongeren meer bezig zijn met hun gezondheid en vaker frisdranken laten staan.

Zowel Coca-Cola als Pepsi hebben hun aanbod uitgebreid met andere producten dan frisdranken. Zo introduceerden ze kleinere verpakkingen om jongeren die minder frisdrank drinken, te bereiken.

Diploma

Andere gegevens die het bureau naar boven haalde, is dat Coke-drinkers over het algemeen hoger zijn opgeleid, Pepsi-drinkers hebben vaker alleen een diploma van de middelbare school. Zij hebben ook vaker dan Coca-Cola-drinkers een lager inkomen.

Pepsi-drinkers zijn 16 procent meer waarschijnlijk zelfbenoemde ‘tv-verslaafden’, voor Coke-drinkers geldt dat voor 12 procent.

De politieke voorkeur van de Coca-Cola- en Pepsi-drinkers verschillen ook aanzienlijk, zo ontdekte Connexity. De Pepsi-drinker is over het algemeen minder conservatief dan de Pepsi-liefhebber.

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie