Driekwart van de zorg- en welzijnsmedewerkers is jonger dan 42 jaar en denkt nauwelijks na over hun pensioen. Daar wil pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) verandering in brengen met een nieuwe campagne.
Ode aan zorg- en welzijnsmedewerkers
Met de communicatiecampagne ‘Betere Wereld’ brengt het pensioenfonds een ode aan zorg- en welzijnsmedewerkers. De actie begint met een tv-spot van 90 seconden die moeten zorgen voor meer naamsbekendheid.
Contact met deelnemers
Verder blijkt uit onderzoek dat mensen weinig vertrouwen hebben in pensioenfondsen. Daarom wil PFZW investeren in contact met de pensioendeelnemers. Bureaus Lemz en Stroom ontwikkelden daarom ook een online platform. Op deze website staan voorbeelden van investeringen in een betere wereld en kunnen mensen meepraten over duurzame beleggingen van PFZW.
Invloed
In de campagne presenteert PFZW zich als betrokken pensioenfonds dat niet alleen zorgt voor een goed pensioen, maar ook voor een betere wereld. Naar eigen zeggen heeft het fonds aardig wat invloed op bedrijven: 'Met een pensioenvermogen van ruim 150 miljard euro blijken veel bedrijven bereid te luisteren naar onze wensen.'
Credits:
Opdrachtgever: PFZW
Bureau: Lemz
RTV: Vanessa Janssen
Regisseur: Werner Damen (Suikerdepôt)
Postproductie: De Grot
Geluid: Soundcircus
Muziek: Rutger Reinders
Online: PFZW, Stroom, Lemz
Mediabureau: Stroom
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!