Voor de commercial is gebruik gemaakt van het het nummer 'Open' van The Scene. Vooral de tekst van het refrein 'Open moet het zijn' sprak de Open Universiteit aan bij de keuze van het nummer. De nadruk in de commercial wordt gelegd op vrijheid en flexibiliteit, de mogelijkheid om bij de Open Universiteit te studeren op een volstrekt individuele manier. Pay-off is 'Kies voor de universiteit die bij je past... Open Universiteit, jouw Universiteit'. De campagne in Vlaanderen bestaat uit tv-spots op Eén en Canvas, advertenties, posters, een speciale website, een studiekrant en open dagen in de zes Vlaamse studiecentra.
In Nederland pleit de Open Universiteit al jaren voor een campagne om het leven-lang-leren te stimuleren, net zoals er overheidscampagnes zijn voor meer bewegen, veilig internetten of energie besparen. Collegevoorzitter Theo Bovens: “Tot nu toe zonder resultaat terwijl Nederland een kennissamenleving wil zijn en de Lissabon-doelstellingen wil halen. De Vlaamse overheid is op dit punt veel slagvaardiger en durft nog een stap verder te gaan door onze promotiecampagne te steunen. Chapeau! In Nederland zijn straks ook de tv-spotjes te zien bij de publieke omroep, maar we betalen dit volledig zelf. Ik vind het overigens bizar dat zo overheidssubsidie van vestzak naar broekzak gaat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!