Om zichzelf in te dekken en/of een discussie op te starten, schreef de hoofdredacteur van nrc.next over het hoe en waarom van de actie. Hij deed dit op zijn weblog. Kort door de bocht kwam die reactie neer op: "Sorry, het is een experiment en misschien vinden sommige lezers dit irritant, maar wij hebben adverteerders nodig." In de hoop daarmee discussie uit te lokken. En die discussie kwam er...
De vraag die over blijft, en waarover ook op de nrc-blog wordt gediscussieerd; kan een niet-gratis krant dit soort advertenties flikken? Of betalen we juist een hoop abonneegeld om hiervan bespaard te blijven? En accepteren we zoiets alleen van Spits, Metro en straks Boekhoorn? Ben benieuwd naar jullie mening!
Mij heeft het vanmorgen niet gestoord overigens. Los van het feit dat ik het niet zo'n spannende advertentie vond van Cap Gemini. Op de 'oversert' was gepoogd om over te komen als redactionele ruimte. Iets waar (zeker nrc.next-) lezers niet intrappen volgens mij.
Pas toen ik het verhaal op de nrc-blog las, werd ik geprikkeld door deze uiting. En onthield ik dat hij van CapGemini was. En ook dit stukje is toch weer aandacht voor de IT-er. Daarvoor mag de NRC-salesafdeling (en CapGemini) de hoofdredacteur dankbaar voor zijn. Maar ik betwijfel of dat opzet geweest is...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!