nrc.next zoekt irritatiegrens

De nrc.next ging vandaag gepaard met een advertentie 'over de krant heen', iets wat ik maar even een 'oversert' noem. Een overname van de voorpagina was tot nu toe iets wat we vooral bij de gratis kranten aantroffen. In vaak nog agressievere vormen dan de nrc.next-uiting van vandaag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Om zichzelf in te dekken en/of een discussie op te starten, schreef de hoofdredacteur van nrc.next over het hoe en waarom van de actie. Hij deed dit . Kort door de bocht kwam die reactie neer op: "Sorry, het is een experiment en misschien vinden sommige lezers dit irritant, maar wij hebben adverteerders nodig." In de hoop daarmee discussie uit te lokken. En die discussie kwam er...

De vraag die over blijft, en waarover ook op de nrc-blog wordt gediscussieerd; kan een niet-gratis krant dit soort advertenties flikken? Of betalen we juist een hoop abonneegeld om hiervan bespaard te blijven? En accepteren we zoiets alleen van Spits, Metro en straks Boekhoorn? Ben benieuwd naar jullie mening!

Mij heeft het vanmorgen niet gestoord overigens. Los van het feit dat ik het niet zo'n spannende advertentie vond van . Op de 'oversert' was gepoogd om over te komen als redactionele ruimte. Iets waar (zeker nrc.next-) lezers niet intrappen volgens mij.

Pas toen ik het verhaal op de nrc-blog las, werd ik geprikkeld door deze uiting. En onthield ik dat hij van CapGemini was. En ook dit stukje is toch weer aandacht voor de IT-er. Daarvoor mag de NRC-salesafdeling (en CapGemini) de hoofdredacteur dankbaar voor zijn. Maar ik betwijfel of dat opzet geweest is...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie