Het vleesbedrijf meent dat de nieuwe huisstijl ‘past binnen het beleid van Enkco, waarbij transparant, innovatief, lokaal en duurzaam belangrijke begrippen zijn’.
Eigentijds
Het nieuwe beeldmerk moet eigentijds zijn, maar ook een ‘traditionele en vertrouwde uitstraling’ hebben. Het aardebruine logo dient als een soort kwaliteitsstempel. Het geboortejaar 1960 dient de traditie en ervaring van het bedrijf te laten zien. De horizon boven de bedrijfsnaam verwijst naar het gebruik van lokale grondstoffen en ‘het feit dat Enkco met innovaties altijd verder denkt dan vandaag’, aldus het bedrijf.
Verschillende kleuren
Het logo krijgt achtergronden in verschillende kleuren te gebruiken in de diverse branches.
Aanleiding voor de nieuwe huisstijl is de markt die onder druk staat en de vraag naar goedkopere producten.
Terug naar de basis
Gert Jan Gombert, commercieel manager: ‘Wij willen terug naar de basis en gewoon hele goede producten maken tegen een scherpe prijs. Daarbij willen we continue vernieuwend zijn en zoveel mogelijk duurzaam produceren.’
De huisstijl is ontwikkeld door designbureau SOGOOD.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!