Het Amerikaanse Partnership for a Healthier America (PHA) komt met een nieuw groente- en fruitmerk aangekondigd: ‘Fruits ‘n’ Veggies’ (ofwel FNV). Door het samenwerkingsverband van bedrijven, beroemdheden, atleten en stichtingen moeten tieners en moeders meer groente en fruit gaan eten.
Met humor
Marketingtechnieken met humor worden ingezet om gezonde producten te promoten. Amerikaanse consumenten worden ‘gewaarschuwd’ dat ze een gezonde dosis reclame voor de kiezen krijgen.
Het is de bedoeling dat de ‘marketingtactieken die PHA inzet, de concurrentie aangaat met grote iconische merken. De dagen van vingertje wijzen en strenge berichten zijn voorbij’, zegt Andrew Nathan van reclamebureau Victors & Spoils.
Het wordt ook wel het Fruits & Veggies marketingmachine genoemd.
Digitale uitingen, print- en out-of-home-uitingen, print en sponsoring, promoties in winkels en activaties op lokale evenementen maken onderdeel uit van de campagne.
PHA is een spin-off van Michelle Obama's Let's Move-organisatie.
Bron: Kidsenjongeren.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!