Nederland maakt deze week kennis met Fuuzle. Het Nederlandse ontwikkel- en ontwerpteam achter Fuuzle gaat met een gepersonaliseerde zoeksite voor nieuws de concurrentie aan met onder meer Feedly. Dit is op dit moment met 15 miljoen gebruikers wereldwijd de meest populaire feedreader.
Fuuzle is in tegenstelling tot Feedly geheel gratis. Het bedrijf verdient zijn geld met advertenties die, beloven de ondernemers, zo worden getoond dat ze niet als hinderlijk worden ervaren.
De nieuwkomer omschrijft zichzelf als een ‘nieuwsportaal voor iedereen’. Dankzij een in eigen beheer ontwikkeld, zelflerend algortime wordt iedere feed individueel beoordeeld en vergeleken met ingevoerde zoekcriteria waardoor een match maximaal is. Behalve tijdsbesparing belooft Fuuzle hierdoor ook betere content.
Fuuzle lanceerde vorig jaar zomer al een eerste versie, maar haalde deze offline toen bleek dat er nog teveel kinderziektes in zaten. Met de nieuwe software zou het nu wel mogelijk zijn om gericht informatie te zoeken, selecteren en op het eigen ‘dashboard’ zo te presenteren, dat gebruikers in principe aan Fuuzle genoeg hebben voor hun informatievoorziening.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!