Mobile advertising netwerk Widespace deed onderzoek naar de installatie van het nieuwe bsturingssysteem van Apple.
In Nederland kwam de installatie van iOS 7 in de eerste vier dagen na de introductie wat traag op gang. Maar na elf dagen had 63 procent van de gebruikers de nieuwste versie van iOS geïnstalleerd. Alleen in Noorwegen lag dit percentage na elf dagen hoger; daar installeerde 66 procent iOS 7. In Denemarken waren de gebruikers met 49 procent het minst snel met de installatie.
Europeanen die vaak sport-, technologie- en entertainmentwebsites en -applicaties bezoeken bleken het snelst met het installeren van iOS 7. 68 procent had het systeem binnen vier dagen geüpdatet. Geïnteresseerden in financiën en business bleken het langzaamst, in de eerste vier dagen updatete slechts 16 procent hun device.
Europese gebruikers tussen de 10 en 19 jaar installeerden iOS 7 het snelst. 63 procent van deze groep deed dit binnen vier dagen. Zestigplussers lieten de update het langst wachten. Na vier dagen had slechts 25 procent van hen iOS 7 geïnstalleerd. Onder de Europeanen die de update binnen vier dagen na de introductie uitvoerden, was 57 procent man.
Het onderzoek van Widespace is gebaseerd op mobiel verkeer in Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Nederland.
Op internet ging bij de lancering een YouTube-filmpje viraal van een jongetje die niet zo blij was met de update.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!