Mobile dwingt ons te kiezen voor visuele content

Het is misschien een inkopper, maar op een smartphone heb je simpelweg minder ruimte. Om deze ruimte optimaal te benutten zegt een beeld meer dan 1000 woorden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Naast minder ruimte, nemen mensen minder tijd om informatie tot zich te nemen. Je hebt als bedrijf dus een korter momentum om interesse te wekken, indruk te maken of aandacht vast te houden.

Wat is sneller en duidelijker dan een plaatje?Beelden nemen we makkelijker en sneller op dan woorden. Een beeld is 60.000 keer sneller verwerkt door ons brein dan tekst, volgens onderzoek door 3MCorporation. Beeld gecombineerd met gesproken woord werkt 60% beter, dan alleen het gesproken woord wanneer je iemand iets wilt leren. De keuze voor visuele content binnen mobile is mijn inziens logisch.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.Social Media laat deze trend naar visuele content al een tijdje zien. De populariteit van Pinterest, Instagram en het gebruik van foto en video op Facebook en Twitter zegt genoeg. Ook het gebruik van Infografics en Explanimations stijgt explosief. En laten we wel wezen: Social is Mobile. Dus content moet ook mobile. .

Er zijn vele vormen van visualisatie. Je kunt kiezen voor foto, tekening, animatie, video, infografic etc. Een handig tip voor visuele content is de explanimation.

Het succes van explanimations
Door complexe boodschappen of situaties te verhelderen in een audivisueel filmpje of animatie genaamd explanimation zijn wij in staat informatie beter te ontvangen, begrijpen en te verwerken. door In60Seconds.

Uiteindelijk zijn veel mensen beelddenkers en houden we allemaal van mooie plaatjes kijken, zeker op onze smartphone en tablet. Laten we dan allemaal (ook ik) ons best gaan doen om content visueler te maken. Doe je mee?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie