Premium

Mobile advertising in de VS piekt met 89%

Het neemt nu bijna de helft van de totale online advertising voor zijn rekening.

IAB meldt dat de uitgaven aan mobile advertising in het eerste half jaar van 2016 met maar liefst 89 procent is gestegen: naar 15,5 miljard dollar.

Dat is 47 procent van de hele omzet van de Amerikaanse online advertising (32,7 miljard dollar) in de eerste zes maanden van dit jaar.

Deze omzet laat een groei zien van 19 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar (dat toen een record was).

Driedubbele groei

Het IAB-onderzoek, in samenwerking met PwC, laat zien dat mobile video en mobile search een ongekende driedubbele groei in die periode laat zien.

Advertentie-uitgaven aan online video gericht op phones en tablets groeide jaar na jaar tot 178 procent naar 1,6 miljard, mobile search groeide 105 procent naar 7,4 miljard dollar.

Niet alleen mobile groeide sterk, de totale digitale omzet groeide sterk.

Alle digital video (mobile en desktop) groeide 51 procent naar 3,9 miljard. Totale search (de helft van de omzet van online advertising) was in het eerste halfjaar 16,3 miljard (een groei van 19 procent).

Sociale media

De omzet in sociale media (inclusief mobile en desktop) ging van 4,4 naar 7 miljard dollar, een groei van 57 procent.

Deze cijfers geven volgens het IAB aan dat ‘digital screens’ en dan vooral de mobile schermen steeds belangrijker worden in het leven van consumenten.

Bron:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie