AppNexus gaat de (programmatic) advertentiemarkt doen in de Benelux, Scandinavië, Oostenrijk, Zwitserland, Portugal en Ierland. AOL doet onder meer de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Brazilië en Canada.
Dat maakte Microsoft gisteren bekend. Voor onder meer Nederland betekent dit dat de advertentiebusiness gefaseerd overgaat naar AppNexus. De Nederlander Rik van der Kooi, Microsoft corporate vice president of advertising and consumer monetization, leidt de internationale advertisingtak.
Volgens bronnen gaat van de 1.200 mensen die er bij Microsoft Advertising werken maar een beperkt aantal mee.
Een woordvoerster van Microsoft Nederland verwijst naar het internationale persbericht en zegt: 'Bij Microsoft richten we ons op search, search advertising en het creëren van content en consumentendiensten. De evolutie van onze benadering tot display advertising helpt ons gefocust te blijven, en samen te werken met de meest relevante partijen uit de branche.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!