Na games, zoals Farmville en Mafiawars op het web en social media zoals Facebook, proberen game ontwikkelaars het nu op de mobiel. Met verslavende ingame mechanismes, zoals points, badges, next levels en achievements proberen de consument te stimuleren om te blijven spelen. Steeds meer grote adverteerders zoals 7-Eleven, JetBlue, H&M en Tesla Motors gaan hier graag in mee, aangezien het de manier is om ‘brand-engagement’ de doelgroep op te bouwen. Er zijn steeds meer mogelijkheden om te adverteren, maar de consument wordt ook steeds meer ‘merkblind’. Met ingame-advertising, waarbij consumenten echt iets met je product doet is een perfecte manier van engagement.
De mobiel wordt steeds geavanceerder en daardoor kunnen games zoals Beauty Resort 2 van Spil Games ‘geport’ worden naar de mobiele telefoon. Steeds meer mobieltjes hebben echter ook unieke eigenschappen, zoals Location Based Services. Het beste voorbeeld is Foursquare, waarbij voor consumenten het bereiken van statusbadges zoals ‘Mayor’, de belangrijkste motivatie is om in te checken.
Modeketen H&M is één van de eerste merken, waarvan haar producten virtueel te vinden zijn op de mobiel. De door Booyah ontwikkelde mobiele game MyTown is eind vorig jaar gestart en heeft 2,3 miljoen gebruikers. 700.000 gebruikers hebben reeds de virtuele H&M winkel bezocht. Je zou snel een vergelijking maken met het gehypte Second Life, maar volgens MyTown ontwikkelaar Keith Lee is Second Life niet competitief en brengt het geen engagement of waarde naar de consument. Hierdoor is de populariteit van Second Life ingezakt.
Social games zijn reeds razend populair op de pc. Ontwikkelaars zullen deze verslavende games nu naar mobiele devices brengen. Adverteerders zullen deze mobiele ‘engagement-trein’ niet willen missen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!