De lezers van Adformatie konden vorige week stemmen op het meest inspirerende digitale werk van afgelopen jaar. Met 472 stemmen en ruim duizend social shares kunnen we stellen dat er massaal gehoor is gegeven aan de oproep.
Stemmers konden kiezen uit achttien digital design cases, die eerder zijn geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief en gepubliceerd in het blad en op de site van Adformatie.
In de week waarin de stemmodule actief was, sprongen drie cases er duidelijk uit. Aanvankelijk nam MediaMonks de kop met hun werk voor Weber, om na een paar dagen te worden ingehaald door achtereenvolgens team Blendle en This Page Amsterdam (met het door hen gemaakte online experience platform voor Bose).
Laatstgenoemde ging aan de haal met de hoofdrpijs, met 130 stemmen, ofwel 28% van het totaal. Natuurlijk vroegen we Jordi Buskermolen en Edward Tetteroo, partners bij This Page Amsterdam, om commentaar.
Wat is jullie eerste reactie op deze uitslag en hebben jullie dit aan zien komen?
'Vet! Als dit een voorbode is voor wat 2016 gaat brengen, gaat dit een heel mooi jaar worden. We hebben natuurlijk wel de poll in de gaten gehouden de afgelopen week. Maar van de peilingen in de politiek weten we, een tussenstand zegt niets.'
Is de achterban actief gemobiliseerd?
'Via WhatsApp groepen en social posts hebben we natuurlijk wel wereldkundig gemaakt dat we genomineerd waren.'
Waarom denken jullie dat zoveel lezers op deze case hebben gestemd?
'De case heeft het afgelopen jaar redelijk wat aandacht gehad. In de wandelgangen hebben we vrij veel complimenten gehad over de complete afwerking van het project. Verder heeft het geen kwaad gedaan dat The Next Web deze case gefeatured heeft als '10 web design trends that ruled 2015’.'
De case won al prijzen bij The FWA, CSS Awards en de Lovie Awards. Welke volgen?
'Volgens mij zit enkel de ADCN (inzenden kan nog tot 11 januari - red.) nog in de pijplijn. De focus hier ligt nu op nog beter werk maken, zodat we weer nieuwe cases hebben voor komend jaar.'
Welke digital design projecten kunnen we dit jaar verwachten?
'We zijn bezig met de nieuwe website voor een merk mineraalwater dat erg tof gaat worden. Verder zijn we druk bezig met onze eigen nieuwe website.'
Opmerking bij de foto: deze is vandaag gemaakt en betreft niet de gehele bezetting van het bureau This Page Amsterdam: een deel was nog met vakantie.
Ook dit jaar verschijnt in elke printeditie van Adformatie een nieuwe digital design case, aangevuld met ebeeld, links en video's in een blogpost. Heb je zelf suggesties voor een digital design case? Mail het naar: submit@dutchdigital.nl
Credits
Concept & Strategy: Gijs Winkel & Bob Begemann (Bose Europe)
Design & Productie: This Page Amsterdam
Check hier de 18 digital design cases zover op Adformatie:
- Case Jan Rothuizen De Bijenkorf: virtual reality ervaring
- Case Clever Franke: Interactieve installatie Google
- Case This Page Amsterdam: New from Bose
- Case Thijs Biersteker: Interactive Punching Bag
- Case Addikt: Housing.com
- Case Team Blendle: Blendle
- Case DPDK: DS Signature Art
- Case JWT Amsterdam: Project Schoolkrant
- Case Circus Family: NYCxDESIGN
- Case Superhero Cheesecake: Creative Cruise
- Case 180 Amsterdam: 'HP bend the rules'
- Case Wieden+Kennedy Amsterdam: The Imagination Machine
- Case Minivegas: Kapersky Lab
- Case MediaMonks: BBQ Cultures
- Case Momkai: Bugaboo
- Case Random Studio: Fornasetti
- Case MediaMonks: Android Wear Watch Faces
- Case Achtung!: Brush Busters
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!