Marktonderzoeksbureau Validators verzelfstandigt Communication Analytics

De reden voor de verzelfstandiging van Communication Analytics is een verdere focus op (internationale) expansie en strategische samenwerkingen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De ceo van Validators, Martin Leeflang, in een toelichting: &;Met deze verzelfstandiging willen we nog meer de focus leggen op media efficiency met innovatief data gedreven onderzoek. We verwachten dat in de komende jaren de markt van reclame en media-effectonderzoek voor meer dan 50% bestaat uit het verzamelen van bestaande data en bewerkingen met slimme algoritmes. Hierop speelt Communication Analytics in.&;

In 2012 startte s (CA) met het ontwikkelen van een online software platform dat door middel van econometrische algoritmes en marketing data de effectiviteit van offline media net zo meetbaar maakt als dat van online media met webstatistieken. Het platform maakt onder andere de synergetische effecten tussen offline media en online media (bijv. AdWords) meetbaar. En het berekent de absolute waarde van de media-inzet en de zogenaamde onzichtbare 50% ‘waste’ in de campagne (het inefficiënt besteedde mediabudget).

In 2014 werd Communication Analytics met een internationale ESOMAR award bekroond voor het meest veelbelovende reclame-effectonderzoek wereldwijd.

Schaalbaar
Volgens Leeflang is de methode dankzij het online software platform voor elke adverteerder in elk land inzetbaar mits informatie over mediabereik beschikbaar is. Leeflang: &;Het is erg geschikt voor strategische marketing en media consultancy. Het aankomende jaar wordt op zoek gegaan naar internationale partnerships en strategische allianties.&;

 

Communication Analytics BV heeft zijn kantoor gevestigd in Amsterdam Noord.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie