Voor Bureau van het Jaar zijn de genomineerden, in alfabetische volgorde: Achtung!, Alfred, Dawn, DDB & Tribal Amsterdam, FHV BBDO, Joe Public, JWT Amsterdam, Lemz, N=5 en Ogilvy Amsterdam.
Voor Adverteerder van het Jaar zijn genomineerd: Alzheimer Nederland, Eneco, Hema, Jumbo, KLM, Telfort, Terre des Hommes, Triodos Bank, Wehkamp.nl en XS4ALL.
Voor het Consistent Accent zijn genomineerd: Andrélon, Axe, Bol.com, Ikea, KLM, LOI, Robijn, Telfort, Unox, Wehkamp.nl.
De ABC-jury onder voorzitterschap van Gerlach Cerfontaine bestaat uit bestuursleden van SAN en BvA, redacteuren van Adformatie en externe deskundigen Jempi Moens en Rik Riezebos.
De genomineerden wordt gevraagd om op maximaal twee vellen A4 met argumenten te onderbouwen waarom zij een plaats verdienen op de shortlist.
De uiteindelijk overgebleven 3 x 3 Shortlist kandidaten zullen zich presenteren aan de ABC-jury op dinsdag 13 mei in Amsterdam.
Op 22 mei worden de winnaars bekend gemaakt tijdens de 25ste uitreiking van de San Accenten.
Vorige week werd bekend dat de San-jury’s 105 campagnes in het San Jaarboek 2013 hebben genomineerd.
Vorig jaar werd Etcetera bekroond tot Bureau van het Jaar, Dela werd Adverteerder van het Jaar en Hi sleepte het Consistent Accent in de wacht.
Winnaars Bureau van het Jaar 2008-2012:
2008 - TBWA\Neboko
2009 - N=5
2010 - Alfred
2011 - Wieden + Kennedy
2012 - Etcetera
Winnaars Adverteerder van het Jaar 2008-2012:
2008 - Albert Heijn
2009 - Bol.com
2010 - Bavaria
2011 - KLM
2012 - Dela
Winnaars Consistent Accent 2008-2012:
2008 - Koninklijke Landmacht
2009 - Albert Heijn
2010 - Interpolis
2011 - Volkswagen
2012 - Hi
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!