Location based marketing voor B2B

De potentie van location based marketing is groot, maar wordt nog lang niet volledig benut.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit is deels het gevolg van beperkte traceerbaarheid, maar ook een gebrek aan efficiënte advertenties die alles uit mobile halen, en het ontbreken van een succesvol voorbeeld. Maar er bestaat nog een grotere reden waarom location based marketing de wereld nog niet heeft veroverd: er is geen duidelijkheid over hoe marketeers de meeste waarde uit locatiegegevens kunnen halen.

Advertenties leveren op de juiste plaats en de juiste tijd kan een krachtige manier zijn om mensen te bereiken en hun koopgedrag te beïnvloeden. Echter, een advertentie alleen maar aanbieden op de locatie van een gebruiker is niet de meest optimale manier om koopgedrag te beïnvloeden. Met wat creativiteit kan je veel beter gebruik maken van rijke en gedetailleerde locatiegegevens dan potentiële klanten alleen maar te voorzien van advertenties over een uitverkoop of nieuwe producten.

Trends en patronen
In de B2B-marketing kan men veel leren over zakelijke kopers door de trends en patronen in locatiegegevens te analyseren. Inzichten waar klanten heen gaan en hoe vaak klanten ergens heen gaan zijn essentieel.  Zijn kantoren gevestigd in industriële zakelijke gebieden? Wanneer gaat iemand naar kantoor en hoe lang blijft die persoon er? Reizen klanten vaak zakelijk naar Londen? Maar het is natuurlijk ook belangrijk om te weten waar klanten niet heen gaan. Relevantie vormt de sleutel tot succesvolle digitale marketing en weten waar mensen niet naartoe gaan, is een zeer effectieve manier om te voorkomen dat gebruikers irrelevante advertenties zien: het reduceren van waste. We maken al gebruik van &;big data&; om conclusies te trekken aan de hand van digitaal gedrag en het opstellen van anonieme online profielen die veel betere campagneprestaties en relevantere advertenties opleveren. Waarom passen we dit principe niet toe op locatie?


De technologieën die we vandaag gebruiken zijn geavanceerd genoeg om de juiste advertenties te leveren aan de juiste mensen, in plaats van mensen in een gebied te overladen met een en dezelfde advertentie. Een effectieve manier om dit te doen is het gebruik van locatiegegevens  om zakelijke kopers in te delen op basis van de frequentie en duur van hun bezoeken aan specifieke locaties. Met deze informatie kunnen marketeers ze bijvoorbeeld in een bepaalde industrie of beroep plaatsen.

Achter het bureau
I
ndien een koper een aantal beurzen over bedrijfstechnologie heeft bezocht, is hij of zij misschien een ideale kandidaat voor een promotie over bijpassende producten – niet noodzakelijkerwijs tijdens de beurs, maar later, als ze meer openstaan voor beïnvloeding, bijvoorbeeld als ze rustig achter hun bureau zitten. Dit sluit aan bij een breed geaccepteerd principe van online adverteren: mensen reageren vaak positiever als ze zelf hun koopgedrag kunnen bepalen.

Door locatiegegevens te analyseren en anonieme profielen te creëren die de commerciële interesses en intenties van kopers in beeld brengen, kunnen marketeers reële kansen creëren dankzij location based marketing. Voeg observaties van de digitale voetafdruk van de koper aan het profiel toe en het wordt al snel duidelijk waarom slimme marketeers zo graag inzichten uit locatiegegevens naar een hoger plan willen tillen om de meest relevante advertenties te leveren. Wanneer je een profiel hebt gecreëerd zou je dit kunnen opschalen naar andere in de beroepsgroep die niet op het event zijn geweest, maar zich wel gedragen als iemand uit deze branche. Het is tijd voor een partij die hierin durft te investeren en het goede voorbeeld geeft. De technologie voor een succesvolle campagne is er!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie