Met #EarnYourArmour dagen professionele atleten amateursporters in de UK en Duitsland via Twitter, Instagram en Facebook uit om hun grenzen te verleggen.
Het Amerikaanse performance merk haakt daartoe in op postings over workouts en trainingen op sociale kanalen. Zodra iemand zijn trainingsresultaten deelt via Runkeeper of Endomondo, daagt Under Armour deze sporter uit om door te trainen en extra diep te gaan. Atleten die deze uitdaging accepteren en uitvoeren, worden vervolgens beloond. ‘They Earn their Armour’.
“Topatleten gaan door, waar andere sporters stoppen. Iedereen die onze uitdaging accepteert en bereid is om een paar kilometers extra te rennen, een aantal pushups extra te doen of een paar minuten extra te spinnen, Earns our Armour,” aldus Chris Carroll, marketing director bij Under Armour
De #EarnYourArmour campagne liep tot 8 maart. In de afgelopen weken heeft Under Armour samen met hun topatleten zoals Leigh Halfpenny, Jermaine Jones, Jamie Roberts en Michael Dawson, naar eigen zeggen 'duizenden sporters persoonlijk uitgedaagd'.
Hieronder de campagnevideo
#EarnYourArmour - Under Armour
Tweets van amateursporters en atleten naar aanleiding van de campagne zijn hier te vinden.
Credits:
Bureau: LikeFriends
Creative Direction: Jasper Mittelmeijer
Concept: Thijs Biersteker & Pieter van den Heuvel
Copy: Roderick van Ravenshorst, Justin Oetken
Graphic & motion design; Emiel Teunissen, Jeffrey Bosdriesz, Ruben Kos, Willem Revis
Director: Xena Maria Evers
Account: Stef de Jong
Producer: Esmé Croonen
Conversation Lead; Rogier de Brouwers
Head of Operations: Klaas de Wijs
Klant: Chris Carroll, Mairead van Gils
Local agencies: Pretty Green, 0711 Agency
Media: Media Injection, Msix media