Dat blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB). Er werd in het eerste kwartaal 45,9 besteed en in het tweede kwartaal 58,9. Het betekent een daling van 1 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
De bestedingen bestaan uit spotreclame (99,7 miljoen) en non-spot bestedingen (5,1 miljoen).
Branches en adverteerders
De top 3 branches die het meest in radioreclame investeren zijn retail op één, transport staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio. Renault is de grootste radioadverteerder in het eerste half jaar van 2017. Kruidvat volgt op ruime afstand en nummer drie is Volkswagen. Aldi is een nieuwe binnenkomer op de vierde plaats. Ziggo sluit de top 5. (Bron: Nielsen).
Luisteraars
In de eerste helft van 2017 bereikte het medium radio wekelijks 13.132.000 luisteraars, meldt RAB. Dat is 88 procent van de bevolking van tien jaar en ouder. Deze radioconsumenten luisterden gemiddeld 3 uur en 3 minuten per dag. (Bron NLO / GfK, jan-jun2017, week, 6-24u).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!