Hij stapt begin volgend jaar over naar contentmarketingbureau RedactiePartners. Bij dit bureau, voor 50 procent in handen van FD Mediagroep, wordt hij als ‘head of business’ verantwoordelijk voor de verdere autonome groei.
Bouwman over zijn overstap: ‘RedactiePartners is een prachtig bedrijf, met specialismen en tal van productinnovaties op het vlak van data driven content, contentmarketing en storytelling, on- en offline. Die markt heeft een enorm groeipotentieel, met merken die steeds (doelgroep- en resultaat-)gerichter communiceren. Ik draag graag bij aan de verdere uitbouw van het bedrijf, met vernieuwende concepten, onderscheidende contentstrategieën en een heldere positionering en zichtbaarheid.’
Bouwman heeft FD/BNR Networks, de concept- en eventafdeling van Het FD en BNR Nieuwsradio, zes jaar geleden opgezet. Jaarlijks creëert en produceert Networks verschillende journalistieke concepten rond de kerndomeinen van Het FD en/of BNR. Ook organiseert men jaarlijks zo’n tachtig journalistieke events en debatten.
De zoektocht naar een opvolger voor Bouwman is inmiddels in gang gezet. Bouwman: ‘Na zes jaar staat Networks stevig op de rails, en wordt het tijd voor nieuwe energie. Voor mezelf - met deze nieuwe richting – en voor Networks zelf en het team.’
Voor zijn overstap naar FD was Bouwman hoofdredacteur van Adformatie.
Foto: Sander Nieuwenhuys.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!