Kleine ondernemers (lees ook: kleine bureaus en merken) kunnen leren van shock-jock Howard Stern. Dat is te lezen op Chief Marketeer.
Want, wat je ook van hem denkt, hij weet de aandacht op zich te vestigen. En als hij een product eventjes noemt in zijn show, loopt Amerika naar de winkel.
1. Probeer niet iedereen te vriend te houden.
Stern zet zich af en krijgt hierdoor aandacht. Zijn gepolariseerde positie positioneert hem. Merken proberen zich op de grote gemene deler te richten. Alles proberen te zijn voor iedereen bereikt minder aandacht en minder consumenten. Wees niet bang bepaalde consumenten af te schrikken. Als je wilt dat consumenten van je houden, moeten sommigen je ook haten.
2. Blijf consistent bij je imago, of dit nu goed of slecht is voor je omzet.
Kleine ondernemers nemen vaak elke klant die langskomt. Ze hebben de omzet nodig. Ook als de klant niet helemaal bij hen past. De zogenaamde pijn-in-de-bips klanten. Ze passen niet bij het profiel en brengen het bedrijf eigenlijk meer schade toe dan ze helpen.
Een slechte klant maakt een onderneming minder productief en minder winstgevend. Definieer je basisklant en richt je hier consistent op.
3. Wees flexibel en snel.
Kleine ondernemers en merken kunnen flexibel zijn. Maar hun denken en ego's maakt het moeilijk zich aan te passen. Heb een open mindset.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!