Met dit artikel probeer ik twee vliegen in één keer te laten landen. De eerste is dat strategie dingen duidelijk moet maken in plaats van ingewikkeld. Een goede strategie spreekt Jip & Janneketaal. Daarom gebruik ik zo weinig mogelijk termen. De tweede is dat merken nuttig moeten zijn en dat amusement wordt overschat door marketeers.
Diesel-U-Music is terug. Een talentenjacht namens Diesel.
Als je een hoop vestigingen heb, komen er veel mensen. En als je die bij elkaar optelt, heb je een markt. En daar zit geld.
De macht is aan de consument. En dat betekent regelmatig schrikken voor merken.
Bacardi heeft gisteren een radiostation gelanceerd in Engeland. Het station heeft B Live Radio.
Een klassieke case van under-the-radar promotie is een nummer van Busta Rhymes en P Diddy. Deze maakten enkele jaren geleden het nummer 'Pass the Courvoisier'. Dankzij het nummer steeg de cognac onder jongeren snel in populariteit.
Wordt het tijd voor Vodafone een andere strategie te kiezen? Dat suggereert The Economist deze week.
Sony Music komt met "Music with a Twist". Een nieuw platenlabel gericht op homo's en lesbiennes. Het label richt zich zowel op nieuwe acts als bestaande artiesten.
2006 is in volle gang. Maar hier toch een lijstje met marketingtrends voor dit jaar. Van de communicatiestrategen van Foghound.