Dat melden diverse bronnen aan Adformatie.
KPN Presenteert is het eigen on demand kanaal dat gratis is voor klanten. Volgens ingewijden stopt KPN 'binnen drie maanden' door tegenvallende kijkcijfers voor het grootste deel met de eigen content. Men wil wel doorgaan met de serie Brussel, naar een scenario van Leon de Winter en geproduceerd door Endemol Shine Nederland. Het kanaal blijft ook gewoon voortbestaan en KPN zou er voortaan films willen programmeren, melden de bronnen.
In juni 2015 kondigde KPN aan met het eigen kanaal KPN Presenteert te komen waarop muziek-, sport- en seriecontent de basis vormt. Momenteel zijn naast Brussel, sportprogramma Helden, B.A.B.S., 24 uur met en muziekprogramma's Soundcheckers en Clubhuis 16 te zien. Ook is er een samenwerking met Voetbal International en FOX Sports. Eerder was er ook de serie Toon.
Nieuwe programma's
Woordvoerder Ellen van Heerwaarden van KPN zegt dat men de komende tijd wel degelijk met eigen content wil blijven komen en dat de kijkcijfers van KPN Presenteert goed zijn. 'Wij kijken voortdurend naar het aanbod van producten en diensten dat wij onze klanten bieden. Dat doen we ook met de programma’s van KPN Presenteert.
KPN blijft doorgaan met het bieden van leuke extra's voor onze klanten via KPN Presenteert. We hebben onlangs de topserie Brussel gelanceerd en de komende maanden komen daar nog veel nieuwe programma’s bij. We zitten midden in de opnames van de nieuwe crimeserie Fenix en later komen nog programma’s zoals De Mannentester, Toon2, Incyle en Brood. We zullen KPN Presenteert ook blijven aanvullen met andere mooie content.' Het kan volgens haar ook dat KPN content van andere partijen gaat inkopen.
KPN en eigen content
Het is de tweede keer dat KPN de contentstrategie wijzigt. Tien jaar geleden besloot KPN de redactie Planet Internet, ooit de grootste online nieuwsredactie van Nederland, op te heffen en zich niet meer op content te richten.