KPN is voor het tweede jaar op rij sponsor van Legends of Gaming. In deze gameshow nemen verschillende influencers het tegen elkaar op in verschillende games gedurende een half jaar. Aan het format is dit jaar het personage The Ledge toegevoegd: een ‘mystery gamer’ in een zwart racepak.
The Ledge-lens
KPN ontwikkelde daarom samen met A Bigger Circle en Endemol Shine een Snapchat World Lens rondom dit karakter. Met deze Snapchat-lens kunnen gebruikers The Ledge in hun eigen foto’s en video’s plaatsen, dankzij Augmented Reality. Deze lens is 24 uur beschikbaar. De meest originele snaps met The Ledge winnen kaarten voor het Legends of Gaming-event dat zal plaatsvinden op zaterdag 3 februari.
Angela Snijders, Brand & Content Manager bij KPN: ‘Met de lancering van de World Lens hebben we de jonge doelgroep weten te bereiken én vermaken. In de activatie hebben we op subtiele wijze ons sponsorship kunnen integreren en door behulp van Augmented Reality meerwaarde weten te creëren voor de doelgroep.’
Productie
De World Lens is ontwikkeld met Lens Studio, de Augmented Reality-software die Snapchat half december wereldwijd heeft uitgerold. Hiermee is het mogelijk om eigen 3D-modellen om te zetten in een Snapchat World Lens.
Peter Evers, COO bij A Bigger Circle: ‘De World Lens is voor ons een mijlpaal qua innovatie. Niet eerder konden we zelf Augmented Reality-content produceren en distribueren naar zo een groot publiek. Door de Lens Studio hebben we volledige creatieve controle gehad over het eindproduct. Het is fantastisch dat KPN dit avontuur als eerste adverteerder van Nederland direct met ons aan wilde gaan.’
De KPN-lens op Snapchat kan hier worden bekeken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!