Vandaag in (het goed scorende) nrc.next een groot verhaal over Kimberly-Clark (KC). De fabrikant van onder andere Kleenex-tissues gebruikt emotionele reclames en externe productontwikkeling om een inhaalslag te maken ten opzichte van haar concurrenten. “Als de Amerikanen meer gaan huilen, maakt Kimberly-Clark kans de omzetgroei van P&G te evenaren.�?, aldus topman Thomas Falk in nrc.next. En daarom komt KC met allerlei reclames die emotie opwekken. Zoals deze.
Leuk dat er zoveel aandacht is voor een campagne in een landelijk dagblad; nrc.next komt met een leuke mix tussen financiele informatie en achtergrond over het innovatie -en communicatiebeleid van KC. Maar jammer dat nrc.next dit bericht gemist heeft. Greenpeace heeft namelijk erg z’n best gedaan om een groot campagne-offensief van Kleenex ludiek te verstoren. Normaal kan ik niet zo lachen om de acties van Greenpeace maar dit keer doen ze het erg leuk.
De vraag is; was Kleenex hier klaar voor? Hadden ze dit niet kunnen verwachten? Hebben ze uberhaubt gereageerd? Echt uitgebreid heb ik niet gezocht maar een reactie ben ik zo snel niet tegengekomen.
Hebben ze hier van geleerd? En wat gaan ze in Europa (en Nederland) nu doen? Zijn ‘wij’ uberhaubt klaar voor al deze emotie? Vooralsnog roept de Nederlandse homepage van Kleenex niet echt emotie op. Echt niet, moet ik eigenlijk zeggen. En dat is eigenlijk nog minder leuk dan een enkele verkeerde emotie...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!